Werk je aan je lange-termijndoelen of aan de waan van de dag?
De X-Matrix is een handig visueel hulpmiddel dat je helpt om je lange- termijndoelen, jaardoelen en kwartaaldoelen op รฉรฉn pagina te zetten. Het geeft je ook een manier om te meten of je op de goede weg bent. Het fijne van de X-Matrix is dat je altijd kunt zien wat je vandaag moet doen om je lange-termijndoelen te behalen.
Het midden van de matrix is een X, en die verdeelt het in vier delen:
๐ข๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐ถ๐ป staan je ๐น๐ฎ๐ป๐ด๐ฒ-๐๐ฒ๐ฟ๐บ๐ถ๐ท๐ป๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น๐ฒ๐ป, bijvoorbeeld: Waar wil je over 3 tot 5 jaar zijn?
๐๐ถ๐ป๐ธ๐ staat je ๐ท๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น: Wat moet ik dit jaar doen om dichter bij mijn lange-termijndoel te komen?
๐๐ผ๐๐ฒ๐ป๐ถ๐ป staat je ๐ธ๐๐ฎ๐ฟ๐๐ฎ๐ฎ๐น๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น: Wat moet ik dit kwartaal doen om mijn jaardoel te halen?
๐ฅ๐ฒ๐ฐ๐ต๐๐ staan de ๐๐ฃ๐’๐ (meetpunten): Hoe weet ik of ik mijn kwartaaldoel haal?
De X-matrix koppelt de verschillende niveaus aan elkaar. Je lange-termijndoel bepaalt je jaardoel, en dat jaardoel bepaalt weer je kwartaaldoel. Je KPI’s laten zien of je goed op weg bent.
Op de hoeken kruis je aan welke doelen aan elkaar bijdragen. Zo weet je zeker dat je geen lange-termijndoel vergeet. Omgekeerd betekent het ook dat je steeds kunt checken of iets past binnen je doelen van dit kwartaal. Als iets niet bijdraagt aan je doelen, dan parkeer je die activiteit.
๐ฉ๐ผ๐ผ๐ฟ๐ฏ๐ฒ๐ฒ๐น๐ฑ:
๐๐ฎ๐ป๐ด๐ฒ-๐๐ฒ๐ฟ๐บ๐ถ๐ท๐ป๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น๐ฒ๐ป (๐ฏ-๐ฑ ๐ท๐ฎ๐ฎ๐ฟ)
โพ Je wil een erkend expert op het gebied van teamcoaching zijn
โพ Je wilt 5000 volgers hebben op Linkedin
๐๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น
โพ 50 nieuwe klanten
โพ Elke week 2 artikelen op Linkedin plaatsen
๐๐๐ฎ๐ฟ๐๐ฎ๐ฎ๐น๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น
โพ Workshops over teamcoaching geven voor leadgeneratie
โพ Campagne op Linkedin om leads te genereren
โพ Contentstrategie maken
๐๐ฃ๐’๐ (๐ต๐ผ๐ฒ ๐บ๐ฒ๐ฒ๐ ๐ถ๐ธ ๐ผ๐ณ ๐ถ๐ธ ๐๐๐ฐ๐ฐ๐ฒ๐๐๐ผ๐น ๐ฏ๐ฒ๐ป)
โพ Aantal workshops gegeven (bijv. 10 per kwartaal)
โพ Aantal leads na elke workshop (bijv. minimaal 5 per workshop)
โพ Aantal nieuwe klanten na het kwartaal (bijv. minimaal 15)
โพ Aantal nieuwe volgers (bv 250 per kwartaal)
Zo kun je stap voor stap zien of je op koers ligt om je lange-termijndoel te halen. Elk kwartaal maak je nieuwe kwartaaldoelen die in lijn zijn met je jaardoel.
Je moet dus eerst goed weten waar je over 3ย tot 5 jaar wil staan. Daarna vul je de X-matrix in en heb je een gestructureerde โagendaโ hoe je je doelen wilt bereiken.
Ik help je graag bij het vullen van je X-matrix en het bedenken hoe je je lange termijndoelen kunt opknippen en meten. Je kunt via mijn profiel een afspraak maken voor een eerste kennismaking.
Hallo? Is daar iemand?
Als ik over een afdeling loop en een afgedankt dagstartbord zie overvalt me altijd een gevoel van teleurstelling. Met veel enthousiasme opgezet en na een paar maanden vergeten... Wat een gemiste kans!Vaak hoor ik dat het bord niet aansluit bij hun behoeften. Dat...
0 reacties